vikten av mål

som jag har förstår är det viktigt att ha mål i livet för att veta vad man kämpar för. Så som varför träna, varför jobba eller gå i skolan, varför välja mellan mat, vänner och familj mm. Ett mål är inte bara "komma i form" utan man måste veta vilken form man vill ha, vikt och mått, eller bilder, eller som"få bättre kondition" då måste du vara lite mer exakt, tid sträcka osv. (mål i träning)
Det är iaf så jag uppfattar mål

därför vill och har jag en del mål:
(har dock inget slöutdatum)
minska mitt midjemått till under 80cm
nå en vikt på 70kg
klara springa 4km på 30min
med bättre matvanor, sömn och träning bli paggare och gladare.
spara pengar till boendet förstårs, men sedan spara till en BC-valp

det kanske bara är jag som känner vikten av att ha något att sträva emot, men allt är värt att testa om man tror att det hjälper.

/Marona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0