tömkörning

Idag har jag tömkört zäta, kanske inte smartaste med en unghäst, med dåligt tålamod, med mycket energi efter fyra dars vila...
Men hon måste lära sig att arbete är arbete, och inte alltid är det roligt och fartfyllt.
Så vi var ute i en timme och körde, vi började med att gå på ett stort bete med varierat landskap. Där gick vi över massa liggande träd, gjorde massvis med volter, serpentiner, halter och backningar. Ibland tyckte hon de va tråkigt och krånglade, men förövrigt var hon jätte duktig. Allt gick verkligen toppen bra, och hon gjorde perfekta halter och backningar. äntligen visar min träning resultat i praktiken. efter en halvtimme med det gick vi en liter runda på ca 2km. Rundan går förbi en ganska bred bäck med en träbro över, så självklart passade jag på att träna de, hon gillar inte bäckar och så, väntade ju därför på en reaktion av henne, men hon gick lugnt över, stannade och verkade inte de minsta bekymrad av de annourlunda ljudet under hennes hovar. så duktig tjej!
Detta bästa beteendet, kanske var en tillfällighet.. Men man kan ju hoppas att det är ett resultat av min träning?

//Marona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0