trotsålder

Har ridit idag igen i det vackra vårvädret, och det blev en uteritt på 5,6km på 50 min. skit duktig i gången utan att vara bunden, tog ett steg för att kolla vad som hängde på väggen, men bara att ställa tillbaka henne. Sen brukar hon inte tycka om när jag lägger på sadeln medans selen kan jag slänga upp hur som helst, så testade att lägga på den från andra sidan, och då vred hon bara på öronen, men flyttade sig inte. Även när jag satt upp stod hon still tills jag sa åt henne att gå :)
Men det börjar dock märkas att hon har blivit så mogen och vet vad det handlar om så att hon har kommit in i trotsåldern. till exempel vet hon mycket väl vad det betyder när jag tar i ena tygeln/tömmen för att svänga, men är det en väg hon tycker är tråkig, svänger hon på huvudet och benen går dit hon tänkt. Likadant när jag ska trava, tycker hon att det verkar jobbigt så tjurar hon. Så dagen har mest gått ut på att visa vem som bestämmer.
Det fantastiska är ändå att hon börjat sköta sig så fantastiskt när jag hanterar henne från marken. hon stod still på planen länge och helt stilla. samma sak i stallgången. Så jag kan bli glad för det lilla hon kommer ihåg och utför helt korrekt.



//Marona

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0