jobbiga människor de ska finnas

Har kör hem Zäta från skolan nu. Blev så trött på stämmningen och attityden i stallet. Varför kan man inte få skötra sin häst som man vill och som den är van vid? Det märks ju oftast ganska tydligt när en häst inte mår bra, så att så länge det ser frisk och glad ut behöver man väl inte lägga sig i hur mycket mat den ska ha, hur den ska skötas, osv, utan jag kan väl få sköta det på mitt sätt.
Sen behöver man ju inte hitta på lögner eller sprida rykten som inte stämmer, och jag tycker inte att man ska säga saker som man inte kan stå för.
Det är inte värt att ljuga när man kan vara ärlig.
Blir bara trött och ledsen på att behöva berätta och bevisa för alla att rykterna och de är falska, just för att någon ska gå runt och sprida falska rykten om mig. Men det som sårar mig mest är att dom låter det gå ut över djuren just för att dom inte gillar mig, man ska ju inte missköta hästarna för det, de gör ju inget fel.
Ne inackordering kan säkert vara kul om man hamnar bland trevliga människor, men med detta i bakhuvudet stannar jag helst hemma med min älskade häst...

//Marona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0